torsdag 7 mars 2013

Swap del 1

Hej Allihopa!

Våren känns som att den är på väg men ändå ganska långt bort. Jag tänkte bjuda på lite inspiration i detta omväxlande väder som vi har just nu.

Jag och min inspiratör Maggan har swappat med varandra. Swapen ägde rum i februari och nu har vi kreativt skapat olika alster utifrån det som fanns i våra kit. Ja, vad är en swap då? Jo, det är en form av byte kan man säga. Man plockar ihop något och byter det med varandra. Vi valde att swappa ett kit som skulle innehålla: 5 mönstrade papper, 2 cardstock, 1 stämplat motiv, några dekorationer, 5 knappar, 1 meter band samt en egenhändigt målad skiss. Man kan antingen som vi bestämma lite riktlinjer kring swappen från början eller ha den mera öppen. Jag tycker att man tillsammans med den som man ska swappa med bestämmer om man ska ha riktlinjer eller inte...

 
 
Det här kitet fick jag och det är Maggan som plockat ihop det. (Tyvärr finns inget foto på kitet jag gav henne. Det får det bli en annan gång)
 
 
 
Det här är mina alster jag gjort utifrån mitt kit.





 

Det här kortet är förutom att jag använt mig av det som fanns med i kitet så är det skapat utifrån skissen som Maggan skickade med. (En skiss ska man använda som inspiration tycker jag. Sen kan man justera lite hur något ska sitta på sitt eget alster, men man ska kunna urskilja att det är utifrån skissen man skapat.)
 
 
 
Det var allt i från swappen för idag ;-)
Fortsätter imorgon med det som Maggan hade i sitt kit från mig och vad hon har skapat utifrån det..
 
 
Hej så länge, på återseende imorgon :-)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar