lördag 7 september 2013

Två beställningar!

Jag fick in en beställning på två kort, ett dopkort och ett bröllopskort. Beställaren skulle på ett kombinerat dop/bröllop och ville ha två gratulationskort. Jag frågade lite om det fanns speciella önskemål eller något som mottagarna tyckte speciellt mycket om. Fick svar att jag hade fria händer och att det var en pojke som skulle döpas.

Såhär blev dopkortet:
Här har jag använt mig av en cremevit cardstock till kortbas. Har stämplat en liten bebis och målat den med promarker och glitterlim. På kortet finns tre olika sorters mönstrade papper samt lite bling och en blomma som är gjord av en återanvänd gammal ljusmanchett. Haklappen på kortet är en färdig dekoration jag köpt för en tid sen.

Såhär blev bröllopskortet:
Här har jag använt mig av likadan kortbas som kortet ovan. Har sedan använt mig av två olika mönstrade papper ett enfärgat handgjort papper i turkoston och ett cremefärgat papper med texten Love/I love you på. Till det valde jag blommor och en fjäril som dekorationer, i blommorna satt jag fast guldfärgade brads. Motivet på kortet är ett stämplat brudpar, stämplat med guldfärg (ber om ursäkt att det inte syntes tydligare).


Hoppas ni alla hinner skapa några alster i höst. Själv ska jag snart börja med mina julkort mellan beställningarna :-)

Kolla in vår utmaning för denna månaden och se om det kan vara något för dig!

Ha en fortsatt trevlig helg, på återseende!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar