söndag 18 maj 2014

Grattiskort

Här kommer lite fler grattiskort. De två översta är studentkort till två killar. Beställaren sa att jag hade fria händer och att hon ville ha ett blått kort och ett grönt kort. Det sista kortet är ett grattiskort till en kille som fyllde 24år och brukade fira s:t patricks day i Dublin.

Grön kortbana med ett grönt mönstrat papper. Det andra pappret/bakgrunden är ett eget stämplat mönsterpapper och ovanpå har jag limmat fast en bit wellpapp som jag färgat grön med versa Color. Har sen använt mig av samma text igen för att få en helhet.


Det är kul att göra egna mönster med hjälp av stämplar så här är ett till exempel på just detta. Detta kort i blåa färger och blå kortbas.

Pga mottagarens intresse för s:t patricks day gjorde jag grattiskortet i Irlands färger och använde mig av en ölsejdel stämpel som motiv. 

Ha en fortsatt bra kväll! Titta gärna in då och då för att se vad vi gör och vad som händer....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar