söndag 22 juni 2014

Dop i midsommartid!

Hoppas ni alla har haft en bra midsommar. Min har varit annorlunda kan jag säga... Men i och med det så fick jag tillfälle att göra en annorlunda doppresent till dopet som var på midsommardagen. Jag frågade mamman till bebisen om de önskade sig något speciellt inför dopet och fick till svar att det inte direkt hade några specifika önskemål. Där av blev det detta:

I denna tårta är det blöjor av storlek 4. Runt blöjorna knöt jag fast två olika band, ett brett gult organzaband samt ett smalt blått bomullsband. I tårtan har jag även satt fast en body, en skallra och en bitleksak. Ovanpå tårtan sitter det ett par strumpor samt en blå nalle.
 
Det kändes mycket att ha denna fina kreation och ett kort så jag valde att göra en tag och sätta fast på presenten istället. Jag slog in blöjtårtan i cellofanpapper och sedan satt jag fast tagen med presentsnöre :-)

Detta dopkort skulle till samma dop men var dock en beställning jag hade fått och levererade i veckan.


Med tanke på att det var ett dop i midsommartid hade jag lite tema åt det blåa och gula hållet när jag gjorde blöjtårtan. Det är roligt att göra dem :-) Fler kanske det blir vem vet....
 


Ha en fortsatt bra helg!
Njut av vädret och scrappa lite när ni känner för det!
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar