onsdag 26 augusti 2015

Fodral till A6 block, En annan form av bokkort

I lördags va jag och gratulerade Pernilla som fyllde år i veckan. Gjorde två vikningar som jag inte gjort förut,  tänkte att jag skulle inspirera henne lite. Det första är ett fodral till ett A6 block. Beskrivningen är tagen från Ingbas.blogg.se. så här blev min variant. 
 
 
 Fodral till en pocketbok. Jag hittade beskrivningen på Creativica-inspirationsblogg, under namnet-en annan form av bokkort. Det är samma ide som ett chokladkort.
 

 
 
Såklart blev det ett Grattiskort också. Jag använde mig av samma färg på cardstock och samma papper på alla tre alster men dekorerade lite olika. Kul att det blir lite variation. Till namnet på kortet använde jag mig av bokstavspärlor som jag trädde upp på stjälken till blomman.
 
 
Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar