söndag 20 oktober 2013

Inspiration!

Här kommer lite inspiration i höstrusket. Jag fick under veckan två beställningar på olika kort. Det ena skulle vara ett kort i kärlekstema och ges i samband med en hemlig present. Det andra kortet var ett 30årskort till en kille som gillar äventyr, cykling mm.


Detta kort är i storleken 10,5*15cm och är gjort av en röd kortbas med ett prickigt mönstrat papper i brun ton. Ovanpå detta har jag använt mig av ett rött glitterpapper och en liten bit tårtpapper. Ordet LOVE är en spillbit av ett mönstrat papper. Motivet är en stämplad forever friends björn som håller i ett hjärta och den har jag sedan målat med promarkers samt med en tunn svart penna har jag i hjärtat skrivit "DU+JAG=SANT". Som dekorationer på kortet har jag lindat en ståltråd med hjärtan på runt det glittriga pappret, jag har också limmat fast tre röda rosor och en den hjärtformade bling. Till sist har jag limmat fast personernas initialer och texten "family".

Detta kort har storleken 15*15cm och är gjort på en beige kortbas. Ovanpå den har jag sedan använt mig av fyra olika mönstrade papper samt ett grönt glitterpapper. Bokstäverna har jag stansat ut med hjälp av en cuttlebug i en form av foam. Prickarna på å och i är blåa bling, även satt några bling uppe i högra hörnet. Motivet är stämplat och målat med promarkers efter det har jag doodlat längs kanterna samt chalkat. Mellan motivet och de mönstrade pappret har jag satt fast lite punchinella.
Ha en fortsatt bra söndag allihopa! Fortfarande är utmaningen öppen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar