onsdag 21 januari 2015

Tack för ikväll!

Tack till er som kom och deltog på vår pysselträff ikväll. Lika trevligt som alltid. På träffen v isade jag två olika sätt att använda sina spillbitar på. Här nedan ser du dem:




Här på de två första korten har jag valt att riva små remsor av spillbitar och limmat fast i en utstansad symbol på en kortbas. Man limmar runt det utstansade och sätter bitarna huller om buller tills man tycker det räcker eller att det utstansade är täckt. Som insida valde jag på den ena ha en bit som täckte hela (dock spillbit) och på den andra att ta två mindre spillbitar och använda det som en tillverkad ficka där du kan stoppa in ett presentkort eller liknande.




 Här är ett annat kort av spillbitar där jag tagit fyra rektangulära/kvadratiska bitar och överlappat dem på varandra för att bilda ett motiv. Det här kortet har jag börjat dekorera men inte gjort klart. Så använd era spillbitar, det är bara använda er kreativitet och fantasi...


Jag har bara arbetat med grunden på korten ikväll för att jag visade dem under en demo vi hade på kvällens månadsträff. Imorgon ska jag göra klar dessa kort och dekorera dem, så håll koll imorgon här på bloggen så lägger jag ut hur korten blev när de blev klara :-)

Hoppas vi ses!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar